Logo

Negev Coexistence Forum for Civil Equality
פורום דו-קיום בנגב לשוויון אזרחי
منتدى التعايش السلمي في النقب من أجل المساواة المدنية

מזכירות פורום דו-קיום בנגב פונה לראש הממשלה ולנשיא המדינה בבקשה שיתערבו ויסייעו בהעתקת מיקומו של פסטיבל היין בבאר-שבע

31.08.2012

26.8.2012

לכבוד

מר בנימין נתניהו – ראש הממשלה              מר שמעון פרס – נשיא המדינה

נכבדי

כארגון ערבי יהודי הפועל בנגב למעלה מעשר שנים ומכיר את האוכלוסיה המגוונת בנגב ברצוננו להתריע על קיומו של ארוע מקומי שעלול להתדרדר ולצאת משליטה. ברצוננו לבקש מכם באופן יוצא דופן את סיוע בהעברת ארוע "פסטיבל היין" מחצר המסגד והמוזיאון בבאר שבע למרכז הצעירים או אל מקום אחר בעיר.  זהו אמנם ארוע מקומי, אך עירית באר-שבע מסרבת להעביר את הארוע הנפיץ הזה למקום אחר כרגע, ולהערכתנו הצנועה זו שגיאה שעשויה להיות בכיה לדורות.

כזכור, פסק בית המשפט הגבוה לצדק כי על המבנה של המסגד לשמש כמוזיאון לתרבות האיסלם ועמי המזרח. עירית באר-שבע והקהילה הערבית-בדואית בנגב לא קיבלו את ההחלטה. עירית באר-שבע באופן חד-צדדי החליטה להפעיל את המקום כמוזיאון וכבר בתערוכה הראשונה ברור שאינה מקיימת את החלטת הבג"צ ורוחה.

המוזיאון העירוני סמוך למסגד ולהם חצר משותפת של כשני דונם ביניהם כאשר המידות הן כ- 60 מטר אורך ו-46 מטר רוחב. בחצר זו מתקיימים מופעי קיץ שחלקם אינו הולם מקום שלערבים הבדואים תושבי הנגב רגשות דתיים כלפיו וחלק מהארועים המתקיימים בו אף פוגע ברגשותיו.

יוצא דופן במיוחד הוא פסטיבל היין האמור להתקיים ב5-6 לספטמבר.

פניות של גורמים שונים לחברת "כיוונים" (המפעילה את ארועי התרבות בעיר) העלו חרס כפי שעולה מכתבה שפורסמה בהארץ ב-24.8.2012 והגורמים השונים בעירייה אף מגדירים את המקום באופן שונה (המוזיאון לתרבות האיסלם והמוזאון הארכיאולוגי) . "…נסים סספורטס, מנכ"ל חברת כיוונים המפיקה את הפסטיבל, אומר כי הפעילות אינה בתוך המוזיאון לתרבות האיסלאם, אלא ברחבה בינו לבין מוזיאון הנגב: "הפסטיבל מתקיים כבר שש שנים באותו המקום. אין בכוונתנו לשנות את מיקומו, הוא יערך ברחבה בין שני המוזיאונים והחברה לא תיגרר לפרובוקציות.

מעיריית באר שבע נמסר כי "בניגוד גמור לטענת המתנגדים, פסטיבל היין מתקיים ברחבה הסמוכה למוזיאון הארכיאולוגי (המסגד)…"

אנו מתריעים מפני האירוע הפוגע ברגשות התושבים המוסלמים וקוראים לכם להתערב ולהביא להעברת הארוע מחצר המסגד כיוון שקיום הארוע במקום מעיד על חוסר כבוד כלפי המקום ומאמיניו. ועל כן נודה להתערבותכם המהירה כדי שיהיה זמן לטפל בהעברת הארוע ולא לטעון אחר כך לשיהוי. רצוי לפעול מהר ובחכמה ולא להותיר את הדבר ליד המקרה.

 

בתודה מראש,

מזכירות פורום דו קיום בנגב לשוויון אזרחי

אבנר בן-עמוס, חליל אלעמור, יעקב מנור, מוסא אבו-גאנם, סעיד אל סענא, רודיינה אבו-פריחה, רחל נפרסטק

 

הריסות בתים

19-07-23 - Bīr Haddāj is a Bedouin village located west of Route 40, close to Kibbutz Revivim. Two houses were demolished by the authorities this morning

12-06-23 - Ar’ara An-Nagab is a Bedouin town established by Israel in 1982. Five houses were destroyed by the authorities this morning

לכל ההריסות