Logo

Negev Coexistence Forum for Civil Equality
פורום דו-קיום בנגב לשוויון אזרחי
منتدى التعايش السلمي في النقب من أجل المساواة المدنية

מזכירות פורום דו-קיום בנגב פונה לראש העיר בדרישה להעתקת פסטיבל היין מרחבת המסגד בעיר

31.08.2012

26.8.2012

לכבוד

מר רוביק דנילביץ – ראש העיר

באר-שבע

 

נכבדי שלום רב,

כארגון ערבי יהודי הפועל בנגב למעלה מעשר שנים אנו רוצים לשבח את אופיה של העיר באר שבע,  המאפשרת לערבים ויהודים לחיות במרחבים משותפים.

יחד עם זאת, ברצוננו להתריע על קיומו של ארוע שעלול להתדרדר ולצאת משליטה. ברצוננו לבקש ממך להעביר את "פסטיבל היין" המתוכנן לתאריך 5-6 לספטמבר מחצר המסגד והמוזיאון בבאר שבע למרכז הצעירים או אל מקום אחר בעיר.  קראנו בתקשורת המקומית שחברת "כיוונים" מסרבת לעשות זאת, אבל לעניות דעתנו, עליך להתערב ולהחליט בנדון, כיוון שזהו ארוע בעל פוטנציאל נפיץ שיהיו לו השלכות על הקיום המשותף בעיר.

כזכור, פסק בית המשפט הגבוה לצדק כי על המבנה של המסגד לשמש כמוזיאון לתרבות האיסלם ועמי המזרח. עירית באר-שבע והקהילה הערבית-בדואית בנגב לא קיבלו את ההחלטה. עירית באר-שבע החליטה באופן חד-צדדי להפעיל את המקום כמוזיאון מבלי להתחשב בהגדרה שהציע בג"צ וכבר בתערוכה הראשונה היה ברור שאינה מקיימת את החלטת הבג"צ ורוחה. הדבר עולה גם מתגובת העירייה להארץ מיום 24 לאוגוסט הממשיכה להתייחס למקום כמוזיאון ארכיאולוגי. "מעיריית באר שבע נמסר כי "בניגוד גמור לטענת המתנגדים, פסטיבל היין מתקיים ברחבה הסמוכה למוזיאון הארכיאולוגי (המסגד)…".

כפי שידוע לך, המוזיאון העירוני סמוך למסגד ולהם חצר משותפת של כשני דונם, אורך החצר כ-60 מטר ורחבה 45 מטר אינו מאפשר את הרחקת הארועים מהמסגד. בחצר זו מתקיימים מופעי קיץ שחלקם אינו הולם את מקום דתי שלחלק מתושבי הנגב הערבים-בדואים רגשות דתיים כלפיו.

יוצא דופן במיוחד הוא פסטיבל היין הנ"ל, הפוגע ברגשותיהם של הערבים הבדואים  אשר ממילא פגועים בשל העובדה שאינם יכולים להתפלל במסגד וכן בשל העובדה

שאין בעיר בית תפילה היכול לתת מענה לאלפי מוסלמים המגיעים לעיר מידי יום ביומו ומשפיעים על כלכלתה.

אנו מתריעים מפני האירוע הפוגע ברגשות התושבים המוסלמים וקוראים לך להתערב ולהביא להעברת הארוע מחצר המסגד כיוון שהדבר פוגע באוכלוסיה המוסלמית ומעיד על חוסר כבוד כלפי המקום ומאמיניו.

על כן נודה להתערבותך המהירה כדי שיהיה זמן לטפל בהעברת הארוע ולא לטעון אחר כך לשיהוי. רצוי לפעול מהר ובחכמה ולא להותיר את הדבר ליד המקרה.

נשמח להפגש עמך ולהבהיר את חשיבות הענין.

 

בברכה,

מזכירות פורום דו קיום בנגב לשוויון אזרחי

אבנר בן-עמוס, חליל אלעמור, יעקב מנור, מוסא אבו-גאנם, סעיד אל סענא, רודיינה אבו-פריחה, רחל נפרסטק

 

הריסות בתים

19-07-23 - Bīr Haddāj is a Bedouin village located west of Route 40, close to Kibbutz Revivim. Two houses were demolished by the authorities this morning

12-06-23 - Ar’ara An-Nagab is a Bedouin town established by Israel in 1982. Five houses were destroyed by the authorities this morning

לכל ההריסות